ZPŮSOBY ŘEŠENÍ SPOTŘEBITELSKÝCH SPORŮ
Zákazník nebo potenciální zákazník má možnost řešit spor vzniklý v oblasti životního i neživotního pojištění soudně i mimosoudně nebo prostřednictvím stížnosti podané na Českou národní banku.
Žalobu na zprostředkovatele lze podat u věcně a místně příslušného soudu.
Stížnost na zprostředkovatele nebo na jeho způsob vyřízení reklamace nebo stížnosti může zákazník nebo potenciální zákazník podat na orgán dohledu – České národní bance.
Zákazník nebo potenciální zákazník je oprávněn se rovněž obrátit na mimosoudní orgán řešení sporů, kterým je:
- V oblasti životního pojištění finanční arbitr – http://www.finarbitr.cz,
- U neživotního pojištění Česká obchodní inspekce – http://www.coi.cz, Kancelář ombudsmana České asociace pojišťoven z. ú. https://www.ombudsmancap.cz/, Sdružení českých spotřebitelů, z.ú. – https://www.konzument.cz/
- U pojistných smluv uzavíraných online lze využít Platformu pro řešení sporů online zřízenou Evropskou komisí => https://www.ec.europa.eu/consumers/odr
- V případě sporů z oblasti životního i neživotního pojištění se lze obrátit i na další subjekty pověřené Ministerstvem průmyslu a obchodu => https://www.mpo.cz/assets/cz/ochrana-spotrebitele/mimosoudni-reseni-spotrebitelskych-sporu-adr/2019/12/Subjekty-ADR—vsechny.pdf
Kontaktní údaje – Česká národní banka:
Adresa: Na Příkopě 28, 115 13 Praha 1
Telefon: +420 224 411 111
Web: www.cnb.cz
E-mail: podatelna@cnb.cz
Datová schránka ID: 8tgaiej
Kontaktní údaje – Finanční arbitr:
Adresa: Legerova 1581/69, 110 00 Praha 1
Telefon: +420 257 042 070
Web: www.finarbitr.cz
E-mail: arbitr@finarbitr.cz
Datová schránka ID: qr9ab9x
Kontaktní údaje – Česká obchodní inspekce:
Adresa: Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2
Telefon: +420 222 703 404
Web: www.coi.cz
E-mail: podatelna@coi.cz
Kontaktní údaje – Kancelář ombudsmana České asociace pojišťoven z.ú.:
Adresa: Elišky Krásnohorské 135/7, 110 00 Josefov, Praha
Telefon: +420 602 273 096
Web: www.ombudsmancap.cz
E-mail: kancelar@ombudsmancap.cz
Kontaktní údaje – Sdružení českých spotřebitelů, z.ú.
Adresa: Pod Altánem 99/103; 100 00 Praha 10 – Strašnice
Telefon: +420 261 263 574
Web: www.konzument.cz
E-mail: scs@konzument.cz
REKLAMAČNÍ ŘÁD
Společnost Modul Servis s.r.o. má vlatní reklamační řád a směrnici o střetu zájmu, který naleznete zde:
SMĚRNICE O STŘETU ZÁJMŮ
POLITIKA ZAČLEŇOVÁNÍ RIZIK TÝKAJÍCÍCH SE UDRŽITELNOSTI