Vždy je výhodnější využít služeb kvalitního makléře než jednat přímo s bankou.

Dnes už jsme si zvykli využívat služeb makléře pro pojištění auta, majetku nebo života. Existují však i velmi dobré důvody pro využití makléřských služeb v oblasti hypoték a úvěrů ze stavebního spoření. Ty nemusí být na první pohled zcela zřejmé. Velmi zjednodušeně bychom je mohli vyjádřit rčením: „Dvakrát měř a jednou řež“. Pokud totiž oslovíte konkrétní banku a vyplníte žádost o hypotéku, vzniká za vámi stopa v bankovním registru, která je viditelná i pro ostatní bankovní ústavy. A pokud u jedné banky neuspějete, snižují se vaše šance na získání hypotéky u dalších. A od toho je tu makléř.

Pozor na nepříjemná překvapení!

Není to jen o vyjednání „nejnižší“ úrokové sazby, kterou řeší 90 % zájemců o hypotéku, ale komplexního srovnání všech poplatků, které s hypotékou souvisejí. Pro většinu klientů může být a bývá nemilým překvapením např. poplatek za „odchod“ z banky během fixního období. Ten při sjednávání hypotéky málokdo řeší, jelikož se těší na nové bydlení. Při současných nízkých úrokových sazbách klienti fixují sazbu běžně na 5 a více let. Během této doby se často stává, že mladá rodina se rozroste a začne přemýšlet o výměně bytu za rodinný dům. Nebo naopak výstavba rodinného domu bývá zkouškou vztahu a během výstavby dojde k rozchodu partnerů. Jedná se o běžné situace, které život přináší a pak mimo jiné vyvstává otázka, co s hypotékou? Od 1. 12. 2016 vstupuje v platnost zákon ze dne 14. 7. 2016 o spotřebitelském úvěru, který poplatek za předčasný „odchod“ od banky upravuje ve prospěch spotřebitele.

Makléř vám ulehčí práci

Zkušený hypoteční specialista má rovněž přehled o metodikách jednotlivých bank, tudíž je schopen na základě Vámi podaných informací případně zúžit výběr bank, které připadají v úvahu. Jedná se např. o akceptaci příjmů. Pokud se jedná o příjmy ze zaměstnání, bude to poměrně jednoduché, ale i tady existují komplikace v podobě pracovních smluv na dobu určitou či obor, ve kterém je klient zaměstnán nebo se dnes ještě setkáváme i s výplatou v hotovosti. O něco složitější je to u podnikatelů a „upravovaných“ daňových přiznání. A samostatnou kapitolou jsou ostatní příjmy – jako různé dávky, příspěvky – včetně rodičovského příspěvku, příjmů z pronájmu, atd.

Pokud si zájemce o hypotéku obchází jednotlivé banky sám a zjišťuje si podmínky (resp. ve většině případů výši úrokové sazby a zda na hypotéku dosáhne příjmově, eventuelně na jakou maximální výši), stává se, že v bance rovnou podepíše žádost o úvěr. Málokdo však ví, že každá žádost se eviduje v úvěrových registrech. V momentě, kdy si takto klient obejde více bank a v některých podepíše i zmiňovanou žádost, která může být okamžitě zamítnuta kvůli negativní historii právě v úvěrovém registru, bude další žádost zamítnuta už jen právě proto, že první žádosti byly zamítnuty. Je možné řešit úvěr, i když klient se s nějakou splátkou jiného úvěru opozdil, ale je zapotřebí, aby právě tuto skutečnost prodiskutoval se zkušeným hypotečním specialistou.
Přidanou hodnotou hypotečního makléře v tomto případě tedy je, že minimalizuje možnost zamítnutí žádosti a zvyšuje Vaše šance na získání hypotéky.

CHCETE VÝHODNOU HYPOTÉKU?

Nechte si zdarma poradit od odborníků a získejte nabídku na výhodnou hypotéku.

MÁM ZÁJEM