Umělá intelignece změní celé odvětví

V dnešní době je umělá inteligence stále inteligentnější a v mnoha odvětvích začíná jít o nezbytnou součást jejich fungování. Nezbytnost implementace chytrých systémů na bázi umělé inteligence si začínají uvědomovat i pojišťovací společnosti. Podle reportu Accenture insurance technology vision 2017 si tři čtvrtiny manažerů v pojišťovnictví myslí, že umělá inteligence pojišťovnictví během následujících třech let významně transformuje. Udržet tempo s technologií, která se v současnosti vyvíjí spíše exponenciálním trendem, bude určitě náročné. Většina manažerů si myslí, že musí velmi rychle začít inovovat, aby vůbec udrželi svojí konkurenceschopnost na trhu.

Mladí preferují komunikaci s počítačem před živou osobou

Pojišťovací společnosti nejvíce investují v oblastech jako je strojové učení pomocí umělých neuronových sítí a zpracování přirozeného jazyka. Největší dopad se očekává u investic do aplikovaných řešení umělé inteligence, jako jsou virtuální asistenti a chatboty (chatbot je aplikace, která si s Vámi bude, jako kdyby na druhé straně seděl živý člověk). Ve výsledku bude mít umělá inteligence největší dopad na způsob, jakým budou získávány informace o zákaznících a jak se se zákazníky bude komunikovat.
Podle průzkumu mezi Irskými spotřebiteli vyšlo najevo, že většina z nich je připravena a ochotna začít používat systémy založené na umělé inteligenci. Většina z nich by dokonce uvítala raději komunikovat s umělou inteligencí, než s živým člověkem. Hlavními výhodami by měly být větší rychlost a pohodlí při komunikaci s počítačem. Dále také větší nestrannost umělé inteligence.

Umělá inteligence přinese výhody pro všechny strany

Jaké výhody přinese nasazení umělé inteligence pro pojišťovací společnosti a jejich zaměstnance?
Pro pojišťovatele to bude znamenat značnou úsporu nákladů a času. S automatizací velké části vnitřních procesů se uvolní čas pro práci na úkolech s vyšší přidanou hodnotou. Umělá inteligence bezesporu přinese možnost větší personalizace služeb, lepší porozumění zákazníkům nebo lepší risk management. Ve výsledku to tedy může přinést značné úspory nejen pro společnosti, ale i pro zákazníky.

Modul Servis také pracuje na mnohých vylepšeních, která přinesou lepší služby a zlepšenou komunikaci se zákazníky. Nic to však nemění na našich nízkých cenách. Zkuste například výhodné pojištění majetku.

[ninja-popup id=3131 autoopen=true]